Cadrul legal care stabilește o listă minimă de documente care
trebuie să existe la dosarul fiecărui angajat este reprezentat de H. 905/2017
privind Registrul general de evidență a salariaților, art.7: ”actele necesare angajării, contractul
individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la
modificarea, suspendarea și încetarea contractelor individuale de muncă, acte
de studii/certificate de calificare precum și orice alte documente care
certifică legalitatea și corectitudinea completării în registru” și Legea
53/2003 Codul muncii:
-
Contractul de muncă și eventuale acte
adiționale de modificare a acestuia, decizii de suspendare a contractului,
detașare sau alte modificări similare, plus decizia de încetare în cazul
angajaților care au părăsit compania
-
Acte de identitate inclusiv permis dacă este
cazul
-
Acte de stare civilă
-
Actele de identitate ale persoanelor aflate în
întreținere și declarațiile pe propria răspundere aferente, necesare
salarizării
-
Acte de studii
-
Diplome de calificare
-
Avizul medical – Codul muncii, art.27
-
CV semnat și datat – Codul muncii, art.29 care
prevede obligativitatea verificării aptitudinilor la angajare, CV-ul reprezintă
dovada acestei verificări
-
Fișa postului – Codul muncii, art.39 care
obligă angajatul să își respecte atribuțiile de serviciu conform acestei fișe
-
Acte adiționale de formare profesională – Codul
muncii, art. 198
-
Declarație de luare la cunoștință a
Regulamentului intern – Codul muncii, art. 243
-
Declarație cu privire la Casa de sănătate la
care este repartizat
-
Repartiție AJOFM, solicitată de către
departamentul de Resurse Umane, legea 76/2002, art. 113 care obligă companiile
să comunice la AJOFM locurile vacante
-
Acordul cu privire la procesarea datelor
personale, conform Regulamentului general privind protecția datelor 2016/679,
GDPR (General Data Protection Regulation)
Documente atașate pe parcursul contractului:
-
Cereri de concediu
-
Cercetări disciplinare
Alte documente care se pot solicita:
-
Autorizație de muncă pentru cetățenii străini,
Ordonanța de urgență nr. 56/2007 privind încadrarea în muncă și detașarea
străinilor pe teritoriul României
-
Adeverințe de la fostul angajator privind
activitatea în cadrul acelei companii sau copie după cartea de muncă pentru
activitatea prestată până la 31 decembrie 2010
-
Recomandări de la fostele locuri de muncă
-
Cazier
-
Oferta de angajare, semnata ca dovadă a
acceptării condițiilor salariale propuse
-
Extras bancar
-
Procese verbale de predare-primire
Versiune video:
O zi cu bucurie,
Geo
............................................................................
Cursuri:
Domeniul resurselor umane pentru începători
Curs resurse umane - Recrutarea și selecția de personal
https://www.udemy.com/course/recrutarea-si-selectia-de-personal/?referralCode=B0363CC8D5A4698683A7
Curs resurse umane - Măsurarea gradului de motivare a angajaților
Curs resurse umane - Motivarea non-financiară a angajaților
Curs online - Atribuțiile unui manager de resurse umane
Abilități de lucru pe calculator pentru femei 50+ ani