În primul rând, acest sfat vine de la cineva care lucrează
în prezent ca freelancer, acasă și care a fost partener de afaceri HR într-o
multinațională din domeniul IT. În calitate de HRBP, unul dintre principalii
mei factori motivatori a fost să lucrez uneori de acasă. Puteam să-mi organizez
propriul program, să economisesc timpul folosit pentru mersul la serviciu și
înapoi acasă, aproximativ 2 ore, să am liniștea de care aveam nevoie, spre
deosebire de un birou într-un spațiu deschis ocupat și zgomotos. Un vis de care
mă bucuram cam o dată pe săptămână, uneori și mai rar.
După ce am renunțat la jobul meu din resurse umane și am
devenit independentă, visul meu de a lucra doar de acasă a devenit realitate.
Dar visul a venit odată cu provocări de organizare și prioritizare.
Deci, cum creezi un echilibru între muncă și viața personală?
- dacă aveți un program de lucru, de la 9 la 5, de exemplu,
respectați-l. Deschideți laptopul la 9 și închideți-l la 5 așa cum ați face în
mod normal. Nu continuați să lucrați la proiecte și după această oră. Dacă
faceți acest lucru, este posibil să nu vă puteți opri. Sau nu vă treziți
târziu, ceea ce ar prelungi automat programul dvs. după 5;
- continuați să vă luați pauzele așa cum ați face în mod
normal la serviciu- prânz, cafea, orice. Nu luați ceva de mâncare în timp ce
lucrați în bucătărie;
- încercați să lucrați într-un spațiu dedicat - o cameră
separată de bucătărie sau dormitor, un loc care să arate și să se simtă ca un
birou – vă veți concentra doar pe munca de acolo;
- păstrați computerul de lucru separat de cel personal. În
acest fel nu veți simți tentația de a face lucruri personale între proiectele
de muncă și nu veți amâna munca până noaptea târziu;
- dacă în timpul unei zile normale de muncă v-ați lăsa
telefonul la birou sau îl veți închide, procedați la fel acum. Nu lăsați niciun
coleg de echipă să vă sune și să vă reamintească de proiecte;
- găsiți pe cineva care să aibă grijă de copii, astfel încât
să nu vă deranjeze - dacă ați avut o bonă, folosiți serviciile acesteia în
continuare, chiar și pentru un număr mai mic de ore pe zi, dar nu renunțați de
tot pe motiv de economie. Copiii vă vor da complet programul peste cap și cel
mai probabil veți ajunge să-l extindeți după 5. Nu veți acorda atenția
potrivită nici lor și nici serviciului.
............................................................................
Cursuri:
Domeniul resurselor umane pentru începători
Curs resurse umane - Recrutarea și selecția de personal
https://www.udemy.com/course/recrutarea-si-selectia-de-personal/?referralCode=B0363CC8D5A4698683A7
Curs resurse umane - Măsurarea gradului de motivare a angajaților
Curs resurse umane - Motivarea non-financiară a angajaților
Curs online - Atribuțiile unui manager de resurse umane
Abilități de lucru pe calculator pentru femei 50+ ani